fredag 13 november 2009

Fredagen den 13:e

Idag är det den mest mytomspunna dagen av alla. Dagen då allt går fel och där man bör se sig om i alla lägen.

Idag är dock inte en vanlig fredagen den 13:e. Idag har vi haft tentamen i smärtfysiologi (3 hp)och jag kom till skolan utan att ha kunnat få i mig någon frukost. Magen, munnen och maten strejkade.

Det fick bli en kaffe i Jönsan 8.40 i skolan.

Tentan, så. 12 frågor, som besvarades på ca 40 minuter. Där satt man, utan att våga gå först. Tvångstankar, ni vet. Det kändes dock bra när jag stod och tittade tentavakt, tillika kursansvarig, Iréne, i ögonen närjag gick ner för att lämna tentan.

Detta bör gå vägen med marginal, till skillnad från, till exempel, psykologin.

Anyhow, nu sitter jag i sängen med en Samuel Adams i glaset och väntar på att gå till Folkets för att dra en kebabrulle och sedermera göra Systembolagsdebut innan det bär av till Midsommarkransen för tentafirande.

Men, kom ihåg, det är fortfarande fredagen den 13:e, och fattas bara att de inte godtar mitt körkort eller dylikt på Systemet. Märkligare saker har inträffat.

Wish me luck.

Inga kommentarer: