tisdag 24 november 2009

Kommunikation

Det är roligt när folk pratar med varandra. Jag har blivit anmäld som domare på lag-SM av FFF utan att någon har pratat med mig om det, förutom när jag (väldigt löst) pratade med Christian G om det i telefon på min födelsedag för över två veckor sedan. Jag kunde inte ge klara besked då eftersom jag skulle kolla hur det blev med förbundsdomarexamen och skola etc.

Idag fick jag veta, av Pierre Thullberg, att jag, av FFF, blivit anmäld som domare båda dagarna, utan att jag gett något som helst besked.

Kul.

Jag hade bokat in mig på att döma upp för förbundslicens på lördagen och tänkte därefter kunna förbereda min studiegrupps grupparbetesinlämning och förbereda inför tentan nästkommande vecka, men någon på klubben berövade mig den möjligheten.

Om man vill at folk ska döma för sin förening ska man helst undvika att gå över deras huvuden när saker och ting bestäms. Jag gör det frivilligt, ideellt och offrar en hel dag varje dag jag dömer, plus kvällen innan eftersom jag tvingas gå och lägga mig i tid och hålla mig hel och ren för att orka med en hel dags dömande.

Då ska man fanimej få ha någon form av makt att bestämma när man kan och inte kan döma och när man måste syssla med skolarbete eller annat.

Jag kommer inte att vika mig i den här frågan, utan FFF får snällt be någon annan döma på söndag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om FFF säger hoppa så ska du hoppa!

Tankar om F.F.F. sa...

Jag är de första att beklaga det inträffade, fann just ditt inlägg. Skall se vad som gått fel och se vad jag kan göra för att rät upp det.
fredrik/fff