måndag 1 december 2008

En udda dygnsrytm

Varför bygger man hela samhället på att folk är morgonpigga? Själv har jag aldrig gillat tidiga morgnar, men har ändå aldrig haft riktiga problem med att komma upp när jag behöver komma upp. Det är värre för de som verkligen inte kan vara morgonpigga. Om man inte kan vakna på riktigt förrän klockan slår 10, så missar man förmodligen två timmar av sin arbetsdag.

Min dygnsytm är idag väldigt icke anpassad för att jobba 8-17. Vaknar vid 13-14 på eftermiddagen, somnar därför typ kl 3. Inte bra. Inte bra alls.

Lyssnar på Liverpool - West Ham samtidigt som detta skrivs. Låt vara att Streamen är halvkass, men Scousersvinen ska fan inte säga att Emirates är ett bibliotek. De sjunger minmst lika mycket på Emirates som på Anfield. Iallafall i år. Värst var det i Champions League, när man mötte Atlético, och det inte lät ett skit på läktarna, helt tyst. Jag trodde inte mina öron.

Sjuk vändning av Arsenal igår, oavsett hur offside det nu var. Domare Dean hävdade (uppåt väggarna) att det var Bosingwa som spelade fram, och därför lät han spelet gå. Nu skiter jag i detta. Som SvenskaFans skriver, så vände Chelsea förra säsonge via ett offsidemål och ett osportsligt mål. Karma. Dessutom gjorde RvP mål 2005, men blev felaktigt avblåst för offside. What goes around, comes around.

Jävligt lätt att säga så när man vann på domarmistagen, hade inte tolererat det om det hade varit vice versa...

Kerstin Palm är en jävligt medaljkåt tant, det måste jag säga. Och hon är jävligt bra på det dessutom. Nu ska hon ha vunnit Europamästerskapen i florettfäktning för läkare, tandläkare, veterinärer, m fl. Vad i helvete? Som om inte detta vore nog så gick tävlingarna i tyska Schkeuditz (skojditts). Det låter som ett sjukt dåligt skämt.

Nu ska jag göra en inför-blogg på min arsenalblogg. Den ska väl vara färdig vid 22.15, kanske.

Läs den för fan.

Inga kommentarer: