torsdag 11 december 2008

Samlade tankar om framtiden - eller, kanske inte riktigt så djupt

Imorgon är det dags att klippa sig lite. Det börjar bli lite tråkigt med sådär lagom långt och otympligt hår, som man inte kan göra så mycket med, mer än att klippa av. Då kan man lägga ut 200 pix för att få en kortare pälsbeklädnad på klumpen som fastnat ovanpå halsen.

Tänker inte chocka någon, utan det blir samma frisyr som jag klippte sist. Ni vet, frillan som finns på mitt passfoto, där jag ser ut att kommit tillbaka till Kumla efter ett åttonde flyktförsök. Well, bättre än att inte ha någon frisyr alls.

Om jag hittat rätt i bostadsrättsföreningsplockepinnet i Stockholm, och funnit den jag kommer vara med i, så kan jag få 100 Mbit bredband för 99 kr/månad via SkyCom. Eller 10 för 69 kr/månad. Inte illa. Frågan är bara vad hyran ligger på. Mormor snackade om 1500:- per månad, vilket känns fullt överkomligt. Eller, typ gratis, jämfört med många andra. I hyran ska tydligen ingå TV, vatten o värme. Fattas bara fast telefoni, så är det klart.

Imorgon ska jag köpa julklappar. Jag tänker inte avslöja vad jag kommer köpa till vem, då det känns dumt om de berörda läser vad de ska få. Det vore ju tråkigt. Kanske hänger Matty på. Han börjar jobbet kl 4.45 imorgon bitti. Jag avundas honom väldigt lite. Han hade nog hellre legat i sängen och sovit till 9, som jag tänker göra. Å andra sidan kan han (om han orkar) gå på Mårtenson på kvällen, medan jag bäddar ner huvudet efter morgondagens Idol-final. JSM hägrar lördag morgon, åker senast 6.20.

Black Lace har några höjdare, särskilt Agadoo. Fantastiskt.

Karlskrona är, så här års, väldigt kallt. Kallt och blåsigt. Jävligt blåsigt. Fattar ibland inte varför man frivilligt åker dit varje år. Nu ska jag i och för sig få betalt för att prygla (läs: vara ledare för) de värjfäktande ungdomarna som åker dit för att slita skiten ur sig, och dessutom betalar 1800 fina coronas för att träna lite. Tänk att jag också gjort så en gång i tiden.

Agadoo-do-do, push pineapple, shake the tree!

Insåg att dagens träningspass kanske var ett av de sista jag gör på klubben. Efter jul kanske jag gör ett pass med Robert innan Kungsbackas tävling. Annars var nog detta det sista. Det känns väldigt konstigt. Man har ju spenderat sjukt mycket tid där nere. Nästa gång man kommer ner kanske det är en ny arenahall att träna i, vilket också lär bli en omställning.

Nu ska jag lyssna färdigt på A Flock Of Seagulls - I Ran (So Far Away). Sjukt bra.

Inga kommentarer: