måndag 22 december 2008

Football Manager 2009

Det fick bara tre S i senaste S, men det skiter jag i. I min värld är det alltid värt fem J. Det fick dessutom rättvisa fem pluppar i HP när det recenserades där. Fantastiskt spel. Har spelat två säsonger med Arsenal nu och efter en titellös första säsong blev det succé i den andra, eller vad sägs om:
  • Seger i ligan
  • Seger i Kalle Anka Cup
  • Finalförlust på straffar mot Barcelona i CL
  • Finalförlust i FA-cupen

Fick ett nytt kontrakt, vilket innebär att jag nu tjänar 1 400 000 kr varje vecka. Jävligt grande.

Det tråkiga nu är att jag har angenäma problem när det gäller spelarmaterialet. Jag har ett ungt lag, jag har inget behov av nya spelare, och jag har 500 miljoner att spendera. Just nu har jag nog till och med för många offensiva spelare, så jag ska nog sälja ett av mina fynd, Juan Manuel Mata (köpte för 37 millar), då han inte får särskilt mycket speltid. Kan nog få, låt säga, 200-300 miljoner för honom. Kanske kan man köpa någon übermensch? Frågan är vem det skulle vara. Agüero, de senaste FM:s Der Übermensch, är bara en bra anfallare. Ska bli spännande.

Imorgon blir det julklappsinhandlande, även om jag mår skit. Pallar ju inte säga till släkten på julafton att "nä, tyvärr, jag hade ont i halsen, så jag sket i era julklappar". Inte riktigt politiskt korrekt, kanske.

Hörs väl förhoppningsvis imorgon kväll. Nu ska jag peppra halsen full med honungste och ta en Ipren.

Bon Nuit.

Inga kommentarer: