fredag 19 december 2008

Itte kul å va fuk

Har legat däckad i veckan med feber och sjukt ont i halsen. Idag har man gjort framsteg, då man inte längre är däckad med feber, utan bara har halsont. För alla er som inte vet hur tråkigt det är att vara sjuk kan jag meddela att det är sjukt tråkigt.

Förlåt. Jag menar det verkligen. Förlåt.

Tears For Fears är riktigt bra. Hoppas man får en skiva med dem i julklapp. Julklappar var det, ja. Imorgon måste jag shoppa loss rejält. Har än så länge bara inhandlat en julklapp, och ska köpa fem till. Jag köper nämligen inte till särskilt många. Och de jag köper är ganska billiga. Kalla mig gärna snåljåp, men så är det att vara en nyintagen student som kommer sitta med feta studielån om fyra år.

Så: Fuck you wankers, I'm poor and infamous.

Lottningen till Champions League ägde rum i Nyon idag. Arsenal fick Roma, vilket får ses som en bra lottning. Det hade varit värre med Barcelona.

Slutsatser om lottningen:
  • Del Piero måste glänsa något skadligt om den gamla damen ska komma någonvart. Amauri måste hjälpa honom.
  • Fektarn, Biffen och Bullis kommer terrorisera Knoffe om Arsenal spöar Tottis Roma. Det ska bli roligt. Och åker man ut kan man bara garva med Birro, som ju får ses som min favorit bland alla skribenter i skrivarsverige. Älskar honom.
  • Zlatan får ingen guldboll i år heller, United kommer mosa Inter. Som Liverpool gjorde förra året, typ.
  • Agüero och Forlàn måste visa framfötterna på Dragão, samtidigt som Koppen måste hålla tätt. Atlético - Porto kan bli jävligt inressant.
  • Fernando Torres kommer garanterat vara spelsugen mot sina antagonister i Reals marängkostymer. Gerrard gör avgörande målet i 87:e på Anfield. Han filmar själv till sig straffen. Lägger den i målisens högra kryss. Trust me.
  • Toni kommer se lika vilsen ut som David Lega på en löparbana, men Ribéry lär förmodligen skicka hem Sporting. Samma Sporting som fick spö mot HBK så sent som hösten 2005. En ofta bortglömd Bragd i svensk klubblagsfotboll på 2000-talet.
  • Den minst glamorösa matchen kommer spelas på El Madrigal i Villarreal och Olympiastadion i Aten, där ubåtarna kommer spela bort Panathinaikos drömmar om avancemang. Ett oerhört ointressant utlägg om en oerhört ointressant match.
  • Den mest avgjorda matchen, men som ändå lär bjuda på underhållningsvärde, är den mellan Lyon och Barcelona. Katalanerna kommer springa i åttor runt Grosso (förlåt Birro), Boumsong och den gamle Juninho. Det kan bli två plågsamma kvällar för alla fransoser (som inte håller på Saint-Etienne eller OM).

Tänker nu fortsätta min karriär som manager för Arsenal på mitt FM09. Riktigt bra spel.

Inga kommentarer: