måndag 24 november 2008

TV kan vara spännande

Satt framför Wallander: Luftslottet ikväll. Visste att det skulle sluta lyckligt, men likfan sitter man och "biter på naglarna" ändå (biter aldrig på naglarna på riktigt, orolig för att bita av plasttanden...). Förstår inte varför jag var spänd, men kanske är det därför jag uppskattar Wallanderfilmerna.

Såg avgörandet av Davis Cup idag. Jävlar i min lilla låda, vilken stämning de har i Argentina! I dubbeln lördag kväll var det sjukt tryck i hallen, och ibland tog det minuter mellan servarna på grund av att spelarna väntade in ett lugn. Helt sjukt. Tänk om det hade varit så normalt sett på en Grand Slam? Eller varför inte i Båstad eller Stockholm Open? Jag skulle tro att spelarna hade uppskattat det efter att ha vant sig efter ett tag. Det kanske tar ett år, men sen är det folkfest att se tennis, och då blir det annat än översittarnöje att se spektaklet.

Förövrigt imponerande av Spanien att vinna utan Rafael Nadal. Verdasco spelade riktigt bra tennis idag. Fjärde och femte set var fantastiska. Hade han inte slagit Acasuso hade Nalbandian spöat Lopez totalt, i alla fall om man ser till hur matchen idag utvecklade sig. Lopez var inte alls sugen på att spela, medan Nalbandian såg väldigt fokuserad ut. Men, nu vann ju Verdasco, så det var inte aktuellt att avgöra i sista matchen.

Arsenal är ett lag i kris.

Nu ska jag se lite NHL innan jag somnar. Eventuellt bjuder morgondagen på House Ming med Matteo om han lunchar där. Annars blir det lasagnette här hemma med min Sportmagasinet uppslagen. Alltid intressanta reportage i den tidningen. Läsvärt värre.

Godnatt.

Inga kommentarer: