lördag 8 november 2008

Idolfredag!

Imorgon är det lördag, och jag har kalas för la Grande Famiglia, och det bilr fler än de som jag räknade upp sist. Förmodligen blir det dessa gäster:

Mormor (+Anders o Lasse)
Nicke (+ Cassie o Gabbe samt eventuellt kee-nah med söner)
Farmor
Nisse o Ann-Sofie (+ ev Amanda o Jepser)
Mats o Britt-Marie
Kanske Kevin

Nu tror jag att jag fick med alla.

På tal om Kevin, den där maltesen i Idol är ju sjukt jävla asabra, för att tala finsvenska. Herrejävlar vilken artist!

Självklart helt rätt att Lars skulle åka hem ikväll, även om han är riktigt grym. Han säger själv att han inte vill vinna, och han ska inte heller vinna. Idol är inte rätt forum. Han ska sitta själv på en unken festivalscen och spela egna visor med den, efter allt resande, slitna guran i famnen, spelandes som en känslosam Martin Gore sjunger Somebody, fullt med hopp om livet och dess krafter.

Även om jag verkligen gillade hans framträdande ikväll, fyllt med kontrast och kraft.

Att Robin E hängde löst är för mig en gåta. Den killen är förbannat jävla skitbra. Nästan lika bra som Maltesen.

Imorgon blir det dömandet av fäktning när pappa håller i svensexa på förmiddagen. Sedan blir det förberedandet av kalas.

Godnatt!

Glömde jag säga att det är Arsenal - Unibet imorgon?

Jag vill verkligen inte titta.

Godnatt!

Inga kommentarer: