måndag 18 augusti 2008

Sämsta dagen nånsin?

10.40 - Joakim kliver ur sängen, bussen går 11.13. Hinner inte med frukosten idag.

 

11.45 - Går till Swedbank för att lägga in pengar på mitt konto. Tar nummerlapp 182. Nu betjänas nr 151.

 

12.30 - Äter på McDonald's. En kvinna är sätter sig tre bord bort, "pratar med mig" (till 90 % är det en monolog). Hon är väldigt öppen om sina problem (halsmandlar, urinblåseinfektion, osv).

 

12.50 - Skavsår på hälarna. Aj.

 

13.25 - Körlektion. Gjorde fyra saker som hade kuggat mig på torsdag. Jo tack.

 

15.40 - Kommer hem, lägger hörlurarna på skrivbordet, går för att pruppa vatten, hör hur allt på skrivbordet rasar ner på golvet. Inramade foton, glasflaskor, lådor, osv. Hade glömt dra ur handsfreen från mobilen som låg i fickan.

 

16.30 - Märker att pappa åkt direkt till fäktningen, får ta bussen 17.40 istället.

 

17.20 - Hittar inte mitt HFAB-paraply. Ringer mamma, och får höra att jag är taskig som inte lagade mat åt mina systrar när jag stressade i mig mina hamburgare. Får inget svar angående paraplyet.

 

18.30 - Börjar träningspasset.

 

19.00 - Ska börja fäkta men märker att jag måste laga min arsenal först. 2 värjor saknar spets, en tredje fungerar till 50 %.

 

19.20 - Möter Björn, träffar parerplåten, spetsen flyger all världens väg. Lagar det aktuella vapnet.

 

19.40 - Möter pappa, han lyckas slita av tråden. Jag lägger det.

 

Nu är jag hemma, kollar nyheter, äter och bloggar. Fan vad tryggt hemmet kan vara.

Inga kommentarer: