tisdag 12 augusti 2008

Back In Business

"Sau", då var man tillbaka igen. Jag har varit för trött de senaste dagarna för att orka skriva om lägret. Det slet på både kropp och knopp att vara ledare, men det är det värt. 5 400 kr brutto fick man för besväret. Får hoppas att pengarna kommer in så fort som möjligt.

 

Lite om lägret:

 

Söndagen var som vanligt lugn, man träffade ledarna, inackorderade sig i den nybyggda stugan som nog är det lyxigaste jag bott i under alla mina år på Hällevikslägret, och sedan var det dags att ta emot fäktarna med ett fyspass innan det var invigning tillsammans med de andra idrotterna.

 

Måndagen var lugn, dock började vi med att dra upp fem stycken på morgonen för ett extra träningspass. Kvällen innebar att vi lyssnade på Rolf Trulsson och hans föreläsning om doping. Mycket intressant och givande.

 

Tisdagen började också med morgonfys för några speciellt utvalda. Denna kväll bjöds vi på en jubileumstillställning för Blekinge Idrottsförbund som jubilerade 100 år. I paketet ingick en strafftävling där man från åtta meter skulle slå en straff på Mattias Asper, fd landslagsmålvakt med dubbla SM-guld på sin CV. Han var lång. MM jr tog hem allt framför näsan på dryga handbollsspelare och feta orienterare, och var oerhört nöjd med detta.

 

Onsdagen var enda dagen med tre träningspass, och även enda dagen utan morgonfys. Inga anmärkningsvärda händelser.

 

Torsdagen bjöd på morgonfys för 10-12 st, väl förtjänta av detta. Kvällen innebar disco, som såklart fullständigt dominerades av fäktarna, även om handikappidrottarna gjorde sitt bästa.

 

Fredag morgon var oerhört njutbar. Vi drog upp samtliga fäktare plus 17 handbollsspelare (hehe), vars ledare hade gett oss klartecken under discokvällen. Linggymnastik för alla, och extra rackabajsare för handbollsspelarna var kanske det (ur fys-synpunkt) roligaste jag upplevt som ledare. Riktigt tufft faktiskt. På efterföljande träningspass var jag 100-procentig (3 matcher) när jag drog på mig tvångströjan och jazzade lite.

 

Värt att notera från lägret:

  • Till nästa år ska jag ha gjort en pärm, "Bibeln", innehållande diverse fysövningar.
  • Till nästa år ska Mattias ha fixat ett lottohjul där vi lottar fram morgonfysens övningar.
  • Till nästa år ska alla inblandade ledare ha på sig en tröja med texten "morgonfys är morgonmys".
  • Ledaroverallen var svår att ta av sig. Jag bodde i den nästan hela veckan. Oerhört skön.
  • Maten var bättre förr om åren.

Längtar redan till ett eventuellt vinterläger i alltid lika kalla och blåsiga Kallekrona i januari. Hoppas att jag får åka dit.

Inga kommentarer: