söndag 31 augusti 2008

Fotboll idag igen

Idag vaknar jag typ tre gånger. Första gången vid nio, för att Kevin hällt kaffe över sina byxor. Mor stormar in (nåja, kommer in) på mitt rum och väcker mig för att jag ska ge honom ett par att låna. Han får mina "gamla" Sannarpsjoggingbrallor som ha egentligen skulle kunna få. Jag är för tjock och för lång för dem.

 

Sen vaknar jag vid elva av att mor tjatar hål i huvudet på mig om att jag "måste kliva upp". Jag svarar "ja, ja", somnar om, och går upp vid två nånting. Precis som en arbetslös ungkarl förväntas göra en lördag morgon. Eller, nja.

 

Jag sökte jobbet som AMS rekommenderade mig idag. Får se hur det går.

 

En del fotbollstittande idag. Såg först lite av Everton - Pompey på en fladdrig stream innan jag gick över till att titta på när Trelleborg tog emot AIK genom att vinna med 2-0. Oförskämt, eller hur?!

 

Sedan blev det mat innan nästa match drog igång. Arsenal gjorde slarvsylta (underskattat uttryck, helt klart) av skatorna från Newcastle. 3-0 kunde lika gärna ha blivit 7-0. TOTAL utklassning. Lite skillnad mot matchen förra veckan.

 

Well, nu sitter jag här framför datorn. Borde egentligen gått och lagt mig för längesen, men jag är inte trött nog. Kan bero på sovmorgonen/sovförmiddagen jag tog idag. Och igår.

 

Jag ska sova. Snart så.

Inga kommentarer: