fredag 14 mars 2008

Dags för Dagen

Idag, fredagen den 14 mars smäller det. Vi (jag, Nicke, Cina, mormor och Anders) tar bilen ner till Kastrup kl 12 från Stenhuggerivägen 61B och siktar på att genomföra tre dygn i London, staden som aldrig...är torr.

 

Prognosen på SMHI säger 12 grader celsius och regn efter kl 18 på lördag. Det är antingen kalas eller bajs, beror på 1: var vi sitter och 2: hur mycket det regnar. Sitter vi under tak är det lugnt för min del, men om det ösregnar kommer Boro kunna dra fördel av planens oduglighet. Blir det däremot duggregn kommer Arsenal dra fördel av den snabba gräsmattan på Emirates.

---------------------------------------------------------------------------------

Frågan är hur kul det är i skolan nu, måste plugga Fritidskunskap halva resan i alla fall, lagom roligt liksom. Inte riktigt det man förväntade sig göra på sin födelsedagsresa.

---------------------------------------------------------------------------------

Stora problemet är annars vilken tröja man ska köpa. Ska det bli Kolo, Sagna, Fabs, eller till och med Flamman? Vill inte köpa van Persie eftersom 1: han alltid är skadad halva säsongen (minst) och 2: jag redan har en tröja med honom (den vinröda, samt fel typsnitt, men i alla fall). Det lutar åt lottdragning.

---------------------------------------------------------------------------------

Såg att Leksand sålt slut sina kvalseriebiljetter på typ en halvtimme. Någon som tror på samma drag i Gävle?

---------------------------------------------------------------------------------

Avslutningsvis vill jag bara säga att jag kommer skratta och le i tre dagar om United tappar poäng mot Derby.

 

MINST tre dagar. Förmodligen längre eftersom jag måste håna Alex, Johan och Thimmy, även om Thimmy är ganska ödmjuk vid sådana här tillfällen.

 

Nu tänkte jag sova, tung dag imorgon. Att flyga tär på krafterna (lex Fektus MacMektus, säsongen 05/06)

 

Vi ses på måndag kväll. Moe Brah.

Inga kommentarer: