måndag 3 mars 2008

Dags att titta på hockey, kanske?

Jag är en äkta pessimistsupporter. Jag trodde int alls på Arsenal i år. Jag tror aldrig på seger på FM. Men jag hade ändå hyfsat höga tankar om Brynäs inför säsongen, särskilt efter att man värvade Pavel Brendl.

Men, som alla vet, så ligger man istället ohjälpligt sist i tabellen med tre matcher kvar, och det känns som om Allsvenskan ligger närmast till hands.

---------------------------------------------------------------------------------

Senderos är den enda i Arsenal som man verkligen kan räkna med på självmålsfronten.

---------------------------------------------------------------------------------

Brynäs måste nu ta sig i kragen. "Fansen" i Gävle måste ta sig i kragen. Fansen ute i landet måste fortsätta på den inslagna vägen. BSKV tror jag kommer ta sitt ansvar och lär resa till både Malmö och Ängelholm, plus hemmamatcherna.

 

Nu är det viktigt. Fatta vad etablissemanget kommer håna oss om vi åker ur.

---------------------------------------------------------------------------------

Intressant artikel om Emma Samuelsson i Svenska Dagbladet. Lite synd bara att de tre senaste artiklarna om göteborgskan innehåller till 85 % samma sak: världsetta bland juniorer, drömmer om OS, flera andra tjejer, vill föda fem barn och bli sportjournalist.

 

Lite variation, tack. Jag tror att media behöver följa henne mer i världen innan det blir variation.

 

Vi kan med andra ord glömma variationen.

---------------------------------------------------------------------------------

Slutligen vill jag bara berätta om nästa hån mot musikbranschen. Biljetterna till Eagles i Globen kostar från 625 kr. Då snackar vi om längst bak längst upp. I Globen. Första parkett samt närmaste läktare kostar 1 495kr .

 

Detta att jämföras med Depechebiljetterna på Stadion som kostade 495 och lika mycket (lite?) i Scandinavium/Globen. The Cure var ännu billigare.

 

Känns som om pengarna är slut för gubbarna, men fy fan att kräva att folk ska punga ut femtonhundra spänn för att sitta ner i 1,5 - 2 timmar och vänta på Hotel California.

 

Nej, skärpning!

Inga kommentarer: