torsdag 6 mars 2008

0-100 på två dagar

Hata skolan. Den är som Chelsea, typ. Den vaggar in en i en falsk trygghet om att man har kontroll på matchen, tills den avslöjar vad den egentligen är, en rent av ondskefull  best, en djävulens skapelse.

Från att ha gått runt i typ fem-sex veckor utan en enda meningsfull skoldag så sitter man nu här med en uppsats + muntlig redovisning i Naturkunskap B som ska genomföras på tisdag, har prov i idrottspsykologi på onsdag, fritidskunskapsprov tisdagen efter jag kommer hem från england (om 12 dagar), samt en uppgift inom samma ämne som ska vara klart på torsdag nästa vecka. Detta kanske är vardagsmat för vissa andra tredjeringare, men för oss i SPI05B är denna omväxling fruktansvärd.

Särskilt för mig som nästa torsdag ska hålla i fäktning, först för Aspero hela förmidagen innan, jag på eftermidagen tar mig an elever från Hallägra.

Känner jag glädje?

Gissa tre gånger.

Positivt är att jag tjänar ca 900 kr på fäktningen. I övrigt: Bajs

---------------------------------------------------------------------------------

Just nu är jag både glad och ledsen för bajs-Brynäs skull. Man slog bajs-Mora med 7-2 och tog hem första hemmasegern på flera försök. Dock hör jag från flera håll att bajs-Boorken är på väg tillbaka till en eventuell bajs-kvalserie. Nu duger han, eller? Skulle inte tro det.

---------------------------------------------------------------------------------

För att ge en sansad analys av Arsenals bragd mot Milan på Giuseppe Meazza så kan jag väl säga att Milan skapade ett par hyfsade chanser i första halvlek, och visst skulle Pato gjort 1-0 på drömläget han fick? Men men, Arsenal tog över matchen efter ca 20 minuters spel, och skapade ett par riktigt heta chanser. Adebayor sköt ett skott från Henry-läge som Kalac räddade med bekymmer över ribban. Fabregas sköt även klockrent i ribban efter att Kalac varit på även det skottet, men Arsenal fick ingen hörna. I andra halvlek var det Arsenal mellan minut 46 och 75. Då spelade man ut "Europas bästa lag", som Milanisti kallar Milanolaget för så oförtjänt. Man rullade ut dem på handbolsmanér och helt rättvist kom etan genom Fabbes långskott (som Kalac kanske borde tagit) och sedan kontrade Walcott som bara han kan, blev råkapad av en Milanförsvarare men reste sig innan han ens landade, och spelade fram Adebayor till tvåan, som för övrigt var Ades första CL-balja i karriären.

 

Något vi fick gratis av domare Plautz var en av tidernas minst förtjänta gula kort när Nesta kapade Hleb bakifrån vid straffområ-desgränsen, och domaren pekade på ... Hleb (!), som tydligen hade filmat någonstans. Jag får nog kolla en DVD med gamla Arsenalmatcher eller nåt, för där fanns det i alla fall ingen filmning.

---------------------------------------------------------------------------------

Jag glömde att nämna att mitt och Mattes PA ska vara inne 30 april, något som också kommer bli tajt, av vår arbetstakt att döma de senaste veckorna.

---------------------------------------------------------------------------------

Intressanta bilder från spelartunneln innan avspark: Berlusconi hälsar väldigt trevligt på domareteamet innan matchen, och redan efter fem minuter såg man ett mönster; så fort en Milan-"spelare" ramlade, så fick man frispark med sig.

Calciopoli gör sig påmind? Tydligen inte bara Inter som ska diskuteras den här säsongen...

---------------------------------------------------------------------------------

Real Madrid måste nog vara åttondelens stora besvikelse. Man fick med sig ett helt ok resultat från Olimpico, men var uddlösa framåt på Bernabeu. Enda målet borde blivit avblåst för offside dessutom. Frågan är hur Schuster ska rädda sitt skinn om han fortsätter gå knackigt i ligan? Det är enda titelchansen i år och han ska nog tacka gudarna att Messi missar en del av säsongen efter skadan han fick mot Celtic. Vilket han nog är ensam om, den bistre tysken.

Messi ÄR underhållning, synd att han blir skadad nu när Barcelona varit så heta som man ju har varit.

---------------------------------------------------------------------------------

Nu vill jag bara att resultaten går vår väg ikväll så att jag slipper tjata på morbror om resa till Ängelholm och Malmö för att se kvalseriehockey. Men det ser mörkt ut, riktigt mörkt ut. Även om resultaten i denna sekund ser ok ut.

Men, det är ju hockey och pucken är rund.

Eller, platt, menar jag ju.

Inga kommentarer: