torsdag 19 februari 2009

KMT

KMT - Det låter som en alternativ popgrupp med rötterna i södra Hartfordshire eller nåt. Faktum är att det är något liknande, eller nja, inte så likt. Faktiskt inte likt alls, nu när man väl tänker efter.

KMT står för KroppsMedvetandeTräning (typ). Vi har haft två lektioner i ämnet. Båda lektionerna har inneburit avslappning, massage och utvärdering/feedback. Idag var det extra skönt. Jag kom till skolan efter en helvetesmorgon. Efter att ha vaknat 4-5 timmar efter att jag somnat, så åt jag en halvbra frukost och klädde på mig i en min 15 grader varma etta på Söder. Jag gick de 15 minuterna i motvinden till Södra Station längs Folkungagatans alla affärer och kände att "jävlar, vad kallt det är" och drog en lättnadens suck när jag steg på det lite varmare pendeltåget. Lika trött och seg blev jag när jag klev ut från pendeltågsstationen vid Flemingsberg. Samma bitande vind och samma djupa köld som fullkomligen åt upp mig. Och gav mig huvudvärk.

Denna huvudvärk försvann efter att jag fått slappna av till tonerna av fiskljud och efter att Seb givit tryckmassage. Skönt är bara förnamnet. Det är rätt häftigt att man kan må bättre av att göra ingenting.

Tydligen ska Järngänget inta O'Learys Götgatan på tisdag. Vi ska se United-Inter. Samtidigt på samma plats ska förmodligen Arsenal Sweden ha träff och se Arsenal-Roma. Jag väljer Järngänget. Tror jag.

Ikväll blir det träning och planering inför morgondagen. Det inte lika järniga gänget ska troligtvis hem till Ludde och se på film. Jag ska se SvampBob-DVD:n och The Whole Nine Yards. Eller en annan film. Om jag kan ska jag ta med en Jerry Zucker-film.

Vi hörs eventuellt imorgon, annars troligen måndag.

Ciao.

Inga kommentarer: