måndag 9 februari 2009

hej hopp igen

Så var det dags att trycka fram ett blogginlägg igen, det första sedan vi nilet det nya året. Jag bor numera i Stockholm. Jag läser på sjukgymnastprogrammet på Karolinska Institutet. Jag har köpt en kavaj. Jag fäktar på FFF. Jag har jävligt roligt.

Hädanefter ska jag försöka återge en bild över hur min nya vardag ser ut, vilka ställen jag besöker, vilka aktiviteter jag sysslar med, och hur jag mår.

För att börja med helgen som var, så kan jag berätta att jag var på after work (school?) med några kursare. Vi hade trevligt. Vi började på Studentpuben på Södertörn, Hotellet, där vi drog i oss lite tacobuffé och flytande bröd/vitamin B12 innan vi drog in till stan. Söderhof var nya destinationen, och det var trevligt, även om vi var två färre efter att de två tjejerna tyckte att vi var "för grabbiga". My arse. Vid kl 22 hade bortfallet ökat, och vi var fem ensamma själar kvar. Fyra av dessa drog till Debaser Slussen, medan jag gick hem, då min dator förmodligen inte skulle uppskatta ytterligare ett ställe.

Söndagen innebar O'Learys och Londonderby. Mer om matchen på min arsenalblogg.

Nu ska jag ner och byta om för at dra hemåt.

Vi hörs en annan dag.

Tjingeling!

Inga kommentarer: