måndag 16 februari 2009

Helgens bravader

Efter en händelserik helg sitter man i skolan för att försöka skriva ihop ett inlägg om densamma. Vi börjar med fredagens strapatser.

Jag kom hem vid halv fem och orkade inte laga mat. Därför blev det Pizza Express 100 m ner för Borgmästargatan och en kebabpizza. Efter att, i väntan på pizzan, jag gått förbi David Fjäll och köpt godis på Godislandet, så kom jag in och ser att min fina kebabpizza är bränd och det är rök i nästan hela lokalen. Well, tänkte jag, orka bli arg, grabbarna på Express är trots allt jäkligt trevliga och jag satte mig i stället och väntade. Dessutom var jag för trött för att bry mig. Mannen med flinten bjöd mig på en burkläsk som "tack för tålamodet".

Järngänget (bortsett från mig) var på Strand på kvällen. Johnossi spelade och Moneybrother var DJ. Tydligen en väldigt lyckad kväll. Själv somnade jag vid halv ett.

Lördagen började med fyra Lingongrova med Nutella på (lördag är trots allt lördag, och jag skulle knappast vara nyttig i övrigt under dagen). Klockan 15 var det för-öleri på O'Learys Huddinge med Järngänget och en del andra som också skulle på insparken. Tyvärr blev det ingen tipsvinst. Eftersom jag hade 15 % rabatt genom mitt medlemskap i Arsenal Sweden blev min dag där lite billigare än övrigas. Vi drog till Flempan och Hotellet, där insparken ägde rum. Återigen var det tacobuffé på menyn. Precis som på kollot och på hotellet för en vecka sedan. Vätskan flödade och dansandet ökade.

Vid halv tolv skulle Järngänget ha dragit vidare, men Calle hade ett ragg och jag var i full flärd med att vara social med resten av folket, så vi märkte inte när de andra drog. Istället drog jag, Simon, Terese, Felicia, Sara, Jimmie, Ludde och Åsa (eventuellt några andra, men minnet säger att dessa var med) mot pendeln och när vi insåg att den redan gått gick vi mot närmaste musikkälla, Kinarestaurangen på pendelstationen. Efter att ha varit där i två minuter blev vi utsjasade. Tydligen var där tänt och det var en privat fest med endast människor av asiatiskt ursprung närvarande. Där ser man.

Väl på pendeln åkte jag, Sara, Ludde och Åsa till Sara (i Bredäng)för att se på Hata Göteborg, men det slutade med att Ludde somnade i soffan, vaknade igen, jag och Sara kollade Facebook, Åsa, Lude och Sara lade sig i en 120-säng (fantisera hur mkt ni vill, bara vi vet sanningen), och jag lade mig i soffan för att sova.

Vaknar upp söndag morgon av att Ludde stiger upp kl 9.50. Själv stiger jag nu upp och märker att jag legat illa på höften. Jag kan inte gå. Vänster höft är totalt förstörd (nåja) och jag kan gå ordentligt först klockan ett, halv två.

Efter att ha åkt med Stunt-Åsa till Slussen gick jag hem och såg till att få lite luft. Väl hemma lockade sängen med godis, läsk och fotboll på burken. Klev upp igen vid nio och diskade till Nip/Tuck och lagade mat till Atlético-Getafe. Kom i säng och somnade stenhårt efter att ha kikat på Advokaterna (intressant serie, helt klart).

Så, det var helgen i väldigt stora drag. Hörs igen imorgon. Då är det träning. Nu ska jag snart hem och handla mat på Matmäster. Där kan man träffa på Johan Ulveson.

Inga kommentarer: