tisdag 17 februari 2009

En dag i funderingarnas tecken.

Det är något speciellt med universitetsstudier. Idag satt vi i två timmar och spånade samman en massa teorier om huruvida en person vi aldrig träffat hade diskbråck eller inte. På fallseminariet höll vi nog på med diskussionerna grupperna emellan i 45 minuter. Herregud. Nu sitter man efteråt med sin Sodexokopp fylld med kaffe och laktosfri mjölk och funderar över hur länge man ska stanna i skolan innan man åker hem och tränar.

Annars började dagen bra. Man missade 8.32-bussen med ca 10 sekunder och åkte istället med nästa buss, 4 minuter senare. Dock är det alltid lika förvånande att se alla människor som löper järnet för att hinna med buss 76, som går var tredje/fjärde minut. Som om det har en grymt avgörande betydelse för hur deras dag kommer gå. Själv har jag inte sprungit till en buss överhuvudtaget sedan jag flyttade upp. eller, jo, en gång. Det var när jag skulle hem från Nisse o Lollo, och klockan var 22.00.

Imorgon är det idrottsdag. Ingen har planerat något, så det lär bli inhandlande av föda på Matmäster, för att göra matlåda till dagarna på Campus Huddinge, torsdag och fredag. Vi får se om det blir något i helgen.

Klart är iallafall att det inte blir någon blogg imorgon. Den kommer på torsdag, får vi hoppas.

Tjo bre.

1 kommentar:

Charlotte sa...

Man blir helt enkelt bortskämd med kommunaltrafiken, även om jag får gliringar av mina klasskompisar när jag suckar över att det är 5 min tills tunnelbanan går. Man måste se det relativt :)