tisdag 7 oktober 2008

Sjukaste beskedet på lääänge

Idag kom Bomben. En bomb större, och framförallt gladare än Enola Gay.

Depeche Mode kommer till Arvikafestivalen.

Smaka på den en gång till:

Depeche Mode kommer till Arvikafestivalen.

Oj, oj, oj. Sms:ade morbror Niclas att jag skulle till Arvika, och att han skulle följa med. Han frågade vad vi ska se. Depeche, svarade jag. Jag fick inget svar på det sms:et.

Istället ringde jag upp honom och undrade hur vi ska göra, vilka som ska se dem osv. Jag, Lasse och Nicke ska lätt dit iallafall. Cina vill se dem. Kan tänka mig att Daniel också är sugen att se dem en gång.

Vi kom däremot fram till att det blir svårt att välja arrangemang. Antingen väljer man Arvika, med tre dagar i lera och tält (även om Linnéa kläckte idén att sova i bil) och Nicke trodde inte att Cina skulle vara så sugen på det. Alternativet är Parken i Köpenhamn, men enligt Nickes kontakter är ljudet dåligt där. Tredje alternativet är bara befängt; att strunta i att se dem. Det kan vara det dummaste alternativet av alla alternativ som existerar till någon händelse.

Vi ska ha biljetter. Något annat finns inte i Sven Frostås atlasar.

Linnéa har många goda idéer. Varför inte ta båda konserterna? Well, ekonomin säger nog nej, men vafan, hellre Depeche än en fotbollsresa, varje timme i minuten. Biljetterna släpps till Köpenhamn kl 10.00 måndag förmiddag, Arvika släpps kl 18.00 samma dag.

I'll be there.

Inga kommentarer: