lördag 7 juni 2008

Nystart och studentsammanfattning

Nu är det en hel månadsen jag senast skrev här inne, och det har olika orsaker. Mest beror det på att jag har varit lat. Men, nu är jag igång igen, mest beroende på att jag nu är ledig.

 

För att skriva något konstruktivt kan jag väl göra ett slags sammanfattning av studentdagen, det bästa och roligaste dygnet i mitt liv.

 

06.20 - Jag kliver upp ur sängen för att sen åka till Henke och Champagnefrukost.

 

07.00 - Framme hos Henke, där vi äter frallor och dricker Champagne och skriver i varandras mössor.

 

08.30 - Buss till skolan, sjungandes såklart.

 

09.00 - Klassfotografering efter att ha ägt hela skolan  med vår sång när vi gick in :)

 

10.15 - Avslutning i Galaxen, och ingen brydde sig om att gnälla på kören, vafan vi tog ju studenten!!!

 

11.00 - Mentorstid där Henke höll ett MYCKET känsloladdat tal till klassen, där även den hårdaste fällde tårar.

 

12.10 - SPpinger ut ur skolan och sjunger Fantasi för fulla halsar.

 

12.30 - Traktorn avgår från Sannarp, och vi sjunger hela vägen till slottet. Ledarskap som stod framför oss fick smaka på idrottselevernas enorma lungkapacitet.

 

14.00 - Tåget längs Storgatan går och vi går som tredje klass. Även detta sjungandes.

 

15.30 - Middag hemma med presentöppning mm.

 

20.00 - Avfärd till Matte där vi hade förfest innan Paradiset.

 

22.45 - Vi tog taxi till Paradiset

 

23.00 - Framme i Paradiset, där vi dansar och svettas och jag blir tvungen att ta hand om Matte, så att han inte däckar ute i svalkan tillsammans med Thimmy.

 

02.00 - Paradiset stänger, jag och en dam vid namn Nina går ut och väntar in Timmie och Karin innan jag och Nina bestämmer oss för att gå in till stan, ensamma i natten. Dumt beslut rent fysiskt (fötterna dog typ) men vi hade jäkligt skoj, tills vi insåg att McDonald's inte öppnar förrän 10, så vi gick till Picasso och somnar strax därefter.

 

11.11 - Vaknar i Picasso, väcker Nina för att sedan gå och äta vårt efterlängtade meal på McDonald's.

 

13.27 - Jag tar bussen hem efter att ha upplevt mitt bästa dygn någonsin. Överlägset.

Inga kommentarer: