fredag 23 april 2010

Skojsigheter.

Omvårdnadsdagen på avdelning A24a var över förväntan. Faktiskt. Dock är det tur att jag inte utbildar mig till undersköterska och tvingas börja mina pass kl 07.00 om dagarna. Dessutom för att gå till jobbet och veta att mina arbetsuppgifter är att torka bajs och byta stomipåse.

För övrigt verkar det som att det är på  just A24a som jag ska spendera mina veckor resten av terminen. Jag tackar och bockar, ty det var ett bra gäng som jobbade där. Hade varit värre att hamna bland kräftorna eller på Thorax, där det enligt uppgift var ganska dystert.

*****

Svenska medier har hypat Småkronorna  J18 edition något ofattbart på sista tiden. Det har gått så långt att SVT sänder dagens final mot USA i SVT Play. Givetvis ska då USA vara numret större och inte ge Sverige någon chans när vi halvt ropat.

*****

Såg Nephew på Kägelbanan igår. Förra gången de var i Stockholm var det väl en 60 pers i publiken. Nu var det fler. Säkert över 80.

Fördelningen danskar – svenskar: 70-10.

Bra var det i alla fall. Riktigt läcker version av En Wannabe Darth Vader. Den gillade vi rejätlt. Liksom Blå & Black.

*****

Funderar på att kolla Bäckis i natt. Sist jag tittade, så gjorde han hattrick och avgjorde i sudden. Jag vill se en lika helgjuten insats inatt. Man vill ju inte stanna uppe i onödan, liksom.

*****

Till sist vill jag bara uppmana alla att läsa GenusNytt, en blogg om jämställdhet. Ur mannens synvinkel, alltså. Jädrans intressanta grejer kommer fram och nästan varje gång man läser förstår man hur ensidig jämställdhetsarbetet faktiskt är.

Ta er en titt!

Inga kommentarer: