söndag 18 april 2010

Ofattbart x 3

Det är lite så man kan sammanfatta min dag.

Först det märkliga – Arsenal leder mot Wigan och allt är frid och fröjd till minut 80, då Wigan helt plötsligt vänder på steken och vinner med 3-2.

Wenger fattar ingenting.

Det ovanliga stod HBK för, när man tvålade till Gais med 3-0 efter en tveksam straff, ett konstmål och till slut ett kliniskt superavslut.

Wanderson fattar ingenting.

Det oväntade kom i herrvärjan på SM. Robert Rosén tjatar lite på sin gamle polare Magnus Nerell om att de ska åka på SM. Dessa två har knappt tränat på sista tiden, men anmälde sig i torsdags. Under dagen letar jag i pouleresultaten efter Robert, men hittar honom inte. “Synd att han inte ställde upp”, tänkte jag. Sen ringer farsan och säger att vi har en svensk mästare i klubben. “Glöm det”, säger jag. Jag hittade ju inte honom i resultaten? Tydligen hade jag missat honom och han hade tamejfan vunnit finalen. Mot – just det – Magnus Nerell.

Två avdankade inte ens föredettingar är alltså etta och tvåa på SM.

Förbundskapten Igor fattar ingenting.

1 kommentar:

Anonym sa...

ha ha/RR