söndag 3 maj 2009

Mr. President

Dömde en del idag, som väntat. Dock slapp jag den första pouleomgången, men när Ängbygrabbarna skulle fäkta juniorklass fick jag ta en pouleomgång i äldre ungdom. Jag var riktigt ringrostig, men jag tror att jag skötte mig bra ändå. Det blev aldrig några högljudda protester, utan bara enstaka besvikna fäktare vid vissa domslut. En kille från Malmö frågade mig mitt i en paus (när han fått en del domslut emot sig): "vilken klubb kommer du ifrån?". Jag anar att han påstod att jag skulle vara jävig med en GFK:are. Han kanske bara undrade också, svaret kommer vi aldrig få. Han blev dock nöjd (?) med mitt svar: "FFF, fast kommer egentligen från Halmstad". Han gnällde i alla fall inte mer.

* Nu satte Roman i Espanyol ett herrejestanes drömmål på Valencia fram till 1-0. Viktigt mål för Espanyol.

Dömde lite värja också. Konstigt nog satte Thomas Åkerberg mig att döma Vendela Runold mot Evelina Nahtman, trots att jag dömer och fäktar för Vendelas klubb (FFF) och Nahtman fäktar för Djurgården. Kanske tänkte han sig inte för, eller så kände han att det inte är så mycket att tjafsa om i en kvartsfinal (åttondel?) på damvärjan. Han kanske litade på min kompetens.

* Den trevliga skånetösen till T5:a gav mig länkar till Spotifykonton igår. Trevligt värre. Spotify är riktigt bra och enkelt och gratis, särskilt nu när Last.fm tigger pengar per månad. Dessutom vill man ju undvika att ladda ner av moraliska och lagstadgade skäl.

* Den andra (första?) skånetösen, Terese, ska bjuda mig på Foccacia imorgon. Hoppas att hon kommer ihåg det. Inte alltid hon kommer ihåg saker. Å andra sidan är väl inte det min starka sida heller.

Inga kommentarer: